Zomerkolder

Wat was het heet … Maar hebben we echt alles gehad?
Ik, voor mij, hoop van wel. Heb wel even genoeg van dat zweten, traag bewegen en overmatig douchen.

Maar wat heeft dit nou met Websites, E-commerce en ICT te maken?
Meer dan je denkt.

Ik ben niet de enig die lag te puffen. Dat waren er meer. Gevolg: Je doet alleen nog het hoog nodige. En wat schiet er dan vaak bij in? Juist… je corporate website.
Vol goede moe(t/d) open je het administratie-gedeelte van je site en, ondanks de koelte, stroomt het angstzweet over je rug. Allerlei meldingen van updates, bijwerken van software schieten over je dashboard.

Morgen dan maar. Maar, om eerlijk te zijn, morgen wordt het nooit. Gek genoeg blijft het altijd vandaag.

Zo jammer dit. Het zou niet moeten. Sterker nog, het hóeft niet. Dit zijn de zaken waar je je als website eigenaar nou juist geen zorgen over zou moeten maken. Ga lekker bezig met je core-business. Ga spullen verkopen, ga mensen helpen, doe wat je het best kunt. Laat deze zaken aan ons over. Onderhoud doen we maar al te graag!

Wacht, ik hoor je al denken: “Leuk bedacht meneertje Priton, en jij maar cashen ….”
Klopt, bij Priton doen we dit niet gratis, maar alles gebeurt professioneel, nauwgezet en (niet onbelangrijk) goedkoper dan je denkt.
Het kan met een standaard onderhoudspakket maar ook een onderhoudscontract op maat. Dat wat je niet wilt, dát nemen we over. Weer een zorg minder.

Niet langer wachten, niet denken: “dat doe ik morgen wel…”, want dan weet je dat het eigenlijk niet gebeurt en dat je in december weer het angstzweet over de rug loopt.

Tot snel. We komen graag langs!

Winterweer

Ineens was het toch zover. Winterweer in Nederland. En “het hart begint te kloppen…”, althans in heel schaatsend Nederland wel. Friesland heeft al last van kijkers. Komt de tocht wel of niet.
Ach, eigenlijk ook wel mooi.

Toch merk je ook dat mensen minder snel naar buiten gaan. Dat winterweer maakt de kachel wel heel aantrekkelijk. Minder mensen op straat, minder mensen in je winkel? Dat kan. Maar het hoeft niet. Je online versie kan natuurlijk ook een heleboel bezoek trekken. Dát lukt wel met dit winterweer.

Het lukt wel als je te vinden bent. En dat is tegenwoordig geen eenvoudige zaak. “gewoon” wat op je site zetten is niet zo moeilijk. Het zó op je site zetten dat bijvoorbeeld Google het ook vindt, tsja, dat is minder eenvoudig.

SEO (Search Engine Optimalisatie) dát is het toverwoord. Ja, dat is al héél lang het toverwoord. Toch blijft het wel een ondergeschoven kindje.

  • Want hoe werk dat?
  • Kan ik dat echt zelf?
  • Kost me dat weer klauwen vol met geld?

Seo kan op veel manieren. Je kunt een specialist inhuren. Je kunt het zelf doen maar bovenal moet je website er klaar voor zijn. Onze webwinkelsoftware is er klaar voor, WordPress is er ook klaar voor door middel van een plug-in en CMS Made Simple kan het ook aan.
Mooi! Technisch dus geen probleem.

Inhuren of zelf? Die keuze ligt bij jullie als gebruikers. Ik kan een heleboel tips op een rij zetten maar er is als zoveel over geschreven dat ik een beetje help met wat links naar artikelen of filmpjes.

Meer weten? Bel of mail ons. We kunnen vast de beste vorm vinden en zo meer kijkers op je website/webshop genereren.

 

Responsive Website

Bij Priton maken we iedere website responsive. Een responsive website is een website die zich aanpast aan het medium waarmee het geopend wordt. Dit is dus een zo breed mogelijk scala aan apparaten (van desktop computerschermen tot mobiele telefoons). Het ontwerp van een responsive website schaalt mee met de afmetingen van een scherm, zonder in te leveren op leesbaarheid van tekst of bruikbaarheid van de website zelf.responsive voorbeelden

Uw gebruikers kunnen dus hoe ze de website benaderen alle informatie goed benaderen. Het responsive ontwerp is te gebruiken voor de reguliere CMS-website én de CMS-webshop.

Goed zijn voor jezelf.

Ik zorg dat ik me altijd goed voorbereid als ik naar een klant ga. Is er al een site, waar liggen verbeterpunten, wat zijn de logo’s, bedrijfskleuren en ga zo maar even door.
Het gaat me er vooral om dat ik snel in kan springen op de vragen van de klanten.

Hot item blijft nog steeds het “responsive-zijn” van een website; alle klanten, op alle devices kunnen bereiken.
Als ik het met klant over dit onderwerp heb begrijpen ze snel dat dit nu een must is in plaat van een optie. Zeker als ik hen voorbeelden laat zien.
“…. hadden we veel eerder moeten doen …”
“… kan dat dan met onze site?”

Ja! Natuurlijk kan dat! En nee … het is echt niet duurder, want de hand blijft toch waakzaam boven de knip hangen. En terecht.

Mooi dat het lukt om klanten te overtuigen van het nut van een responsive site en daarna tevreden klanten te hebben.

Maar WAAROM …
WAAROM?

Waarom heb je er zelf dan geen, meneertje Priton?

Euhhhh met het schaamrood op de kaken moet je dan bekennen dat het vinden of maken van tijd voor je eigen website, je eigen visitekaartje een ondergeschoven kindje blijkt. Zoals de aannemer die in “Help, mijn man is klusser” zijn eigen gezin niet voorthelpt omdat de klanten voorgaan.

Nee meneer de aannemer, zo gaat dat niet!
Nee meneer Priton, zo gaat dat niet!

Ok. Tijd om goed te zijn voor mezelf. Met gepaste trots staat ‘ie er dan. De responsive website van Priton. Ook wel lekker dat je bij een klant een keer je eigen website kunt laten zien als het om het “responsive-zijn” van een website gaat.